Hogy dolgozunk mi?

Think like a reporter!

A PR szakmában gyakran halljuk, hogy „Gondolkozz úgy mint egy riporter!” Mit is jelent ez? Hogyan segíthet hosszú távú, jól működő együttműködést kialakítani a médiával? Mi is összegyűjtöttük a tippjeinket, hiszen néhány egyszerű és hasznos alapszabály betartásával hatékonyabban célba érhet az üzenetünk.

  • Üzenet? Üzenet!

Gondoljuk át mi az a legfontosabb üzenet (és emellett maximum 1-2 további üzenet), amit el szeretnénk mondani, és átláthatóan építsük fel az anyagunkat! Ne zsúfoljuk tele felesleges információval, mert ezzel a lényeges dolgoktól vesszük el a figyelmet!

  • Az a bizonyos plusz
    Minden esetben keressük meg azt a pluszt, amit az újságíró máshol nem kaphat meg! A márka mögötti személyes történetek vagy hiteles kutatási adatok például mindig jó adalékot jelentenek.
  • Szeressük a számokat!
    Kerüljük a sajtóanyagokban a megfoghatatlan mennyiségjelzőket! Sokkal érdekesebb, ha konkrét számadatokat használunk.  Az emberek nagy része vizuális, ezért használjunk érdekes szemléltetést: ha például átadtak egy 35 700 négyzetméteres területet, hozzátehetjük, hogy ez 5 futballpálya méretének felel meg.
  • Figyeljünk mindenre (is)!
    A sajtóanyagok kiküldésekor számításba kell venni a napszakot, az aktualitásokat, a konkurens híreket és a zsúfolt időszakokat egyaránt. Az újságírók nagyon elfoglaltak, így kulcsfontosságú az időzítés.
  • Gondolkodj az újságíró fejével!
    Egy történetnek számos oldala van. Mindig tudnunk kell, hogy az adott újságírót (és az ő olvasóit) történetünk éppen melyik aspektusa érdekli, és miért érdekli.
  • Kölcsönösség
    Építsünk kölcsönös és hosszú távú kapcsolatot: adjunk mindig értékes és gyors segítséget, megoldást a problémákra! Az újságírók tudják, hogy számíthatnak ránk: ha mi segítünk és megkönnyítjük a mindennapi munkájukat, mi is segítséget kapunk később.