Digitális megoldásokkal a legjobbak közé – útmutató 2021-re

A világháló folyamatosan változó és megújuló virtuális tér, amit szüntelenül formálnak az aktuális igények. Ezáltal a digitális marketing megoldások is új dimenzióba kerülnek érintve a márkaépítést, az ügyfélkapcsolatokat és számos más területet. Szerintünk 2021-ben és az elkövetkezendő években még inkább ezek a megoldások mutatják majd az utat a marketingstratégiák kialakításához. Nézzük meg, milyen trendek formálják a digitális marketinget a közeljövőben.

Új technológiák a mérésben

A jelenleg alkalmazott marketingmérési technikák rövid időn belül elavulttá válthatnak, a szakemberek számára azonban elengedhetetlen, hogy mindig pontos visszajelzést kapjanak a tevékenységükről. Az analitikai eszközök az aktuális technológiai megoldásoknak, például a mesterséges intelligenciának vagy a gépi tanulásnak köszönhetően egyre pontosabbak lesznek, folyamatosan frissülnek vagy akár teljes egészében lecserélődnek. Bárhogy is történik a megújulás, érdemes lépést tartani a legújabb eszközökkel annak érdekében, hogy digitális marketing megoldásaink tükrözzék az aktuális trendeket.

Chatbotok és a személyre szabott kommunikáció fejlődése

Ezek a fogalmak már széles körben ismertek, a kérdés viszont az, hogyan tudjuk hatékonyan alkalmazni őket? A személyre szabott értékesítést segítő eszközök már a legtöbb iparágban kulcsfontosságúak, az elkövetkezendő időszakban pedig jelentősen fejlődhetnek, okosodhatnak. Az emberi interakció még mindig pótolhatatlan, mégsem várható el a nap huszonnégy órájában – így a chatbotok szerepe akkor értékelődik fel, miután az ügyfélszolgálatos kollégák az adott napon befejezték munkájukat. Gondoljuk csak egy olyan vállalatra, mint Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója, az E.ON, ahol a közösségi oldalakra beérkezett kérdésekre Boti, a chatbot válaszol. Az általánosabb jellegű kérdéseket sikeresen felismeri és a megfelelő választ adja rájuk. A működés duplán hatékony, hiszen az ügyfeleknek nem kell az emberi interakciót várniuk, mivel Boti azonnal segítséget nyújt.

Podcast és webinárium

Az elmúlt évek egyik legnagyobb visszatérője a podcast és modern verziója a webinárium. Fejlődésük csúcspontját az is mutatja, hogy több tartalomszolgáltató ingyenes szolgáltatásból fizetőssé tette az eseményeket, és ez a tendencia tovább folytatódik. Ha tiszta statisztikára támaszkodunk látható, hogy a podcastek nézettsége többszörösére nőtt az elmúlt évben. Sokáig nem volt tiszta, hogyan csatlakozik be a B2B szektor digitális megoldásai közé ez a formátum, de ma már több példát is láthatunk: oktatási fórumok, bensőséges információk egy általunk kedvelt celebről, kulisszatitkok egy műsorból, vagy éppen szórakoztató tartalmak az esti főzés mellé. A márka szponzorálta podcast műsorok is komoly értéket képviselnek és sokszor globálisabb vagy társadalmilag érzékeny téma mellett állnak ki, amely a fiatal generációk egyik legkedveltebb témája.

A targetálás és a szegmentáció szerepe

A performance marketing és az e-commerce egyre népszerűbb szolgáltatás, azonban továbbra is az emberi igények állnak a fókuszban. Ebből következik, hogy a digitális marketing eszközök használata során – a közösségi médiában, az online hirdetések vagy akár az oktatások esetében egyaránt – kulcsfontosságú szerepet kap a minél pontosabb targetálás és célcsoport szegmentáció, hiszen ez által tudjuk hatékonyan alkalmazni a személyre szabott kommunikációs megoldásokat. A szegmentálás akkor válik fontossá, miután sikeresen feltérképeztük, hogy a célközönségünk többféle érdeklődési körrel is rendelkezik, és ezáltal más-más tartalmi stratégián keresztül tudjuk őket elérni.

(Készült a https://medium.com/@webleadsmaster/future-of-digital-marketing-in-2021-327825f8e6a7 cikk alapján)