2021 vezető közösségi média irányzatai – Harmadik rész
A sorozat korábbi részeiben a marketingszakemberek top10-es tanácsait osztottuk meg, kitérve a mémek fontosságára, a nosztalgikus posztokra és a kapcsolattartásra a fogyasztókkal. Zárásként olyan tippekkel egészítjük ki a listát, amiben szerepel a hírlevelek, a közösségi média platformok és a társadalmi felelősségvállalás kérdése is.
Hagyjuk az újat, elő a régivel!
Ahhoz, hogy a szakmai hírek és piaci újítások gyorsan eljussanak meglévő és potenciális partnerekhez is, hatékony kommunikációs csatornát kell használnunk. B2B szakemberek visszajelzése alapján a hírlevél az egyik legjobb módja az ilyen jellegű informálódásnak. Még hatásosabb, ha a fontos üzenetek kézbesítését Podcast felvétellel is kiegészítjük. Abban az esetben, ha a márkánknak nincs saját Podcast előadása, olyankor érdemes szétnézni a piacon, hogy akad-e más, tartalmilag releváns előadás vagy interjú, amire rá tudunk csatlakozni.
Játsszunk nagyban a közösségi médiában!
Előfordul, hogy azt gondoljuk, akkor vagyunk igazán naprakészek és gyorsak, ha márkánkkal minden létező közösségi felületen aktívan jelen vagyunk. Tény, hogy a célközönséget így a legkönnyebb szélesíteni, viszont hosszútávon azt a hatást keltheti, hogy elapróztuk magunkat. Ennek fényében továbbra is a Facebook és az Instagram oldalak jelentik a biztos megjelensési formát minden márka számára, emellett pedig a YouTube és a TikTok képvisel értéket bizonyos szegmenseknek.. Annak érdekében, hogy kihasználjunk minden lehetőséget, folyamatosan ellenőriznünk kell az adott platform újításait, hogy időben tudjunk reagálni a friss trendekre és funkciókra. Ha célközönségünk elkötelezettebb a sztorik iránt, akkor ennek megfelelően kell kommunikálnunk a tartalmainkat a hagyományos posztolás helyett. A csatornafigyelés olyan elemzésekkel segítheti a munkánkat, amelyek betekintést nyújtanak a fogyasztók szokásaiba, ezáltal könnyebb dolgunk van a tartalmak optimalizálásakor.
Informáljuk a közönséget!
Legyünk őszinték, informáljuk a fogyasztóinkat, hiszen ha tőlünk nem, mástól szereznek tudomást az aktuális témákban. A célközönség számára ugyanis az őszinteség az egyik legmeghatározóbb faktor, ha egy általuk kedvelt márkáról van szó. Ha nyitottabban kommunikálunk, nagyobb eséllyel kerülhetjük el az álhírek és téves információk halmazát. Ahhoz, hogy első kézből értesüljünk márkánk említéséről negatív vagy akár pozitív szövegkörnyezetben, a márkafigyelés kulcsfontosságú. Szintén meghatározó a kommunikációs csatornáink biztonsága, hiszen egyre többször találkozunk olyan esetekkel, amikor hackerek törik fel az email vagy közösségi oldalak rendszerét. Előfordulhat, hogy egy mérges, elégedetlen volt kolléga is kárt tehet a közösségi oldalunkon, ha továbbra is hozzáfér a fiókunkhoz.
Társadalmi felelősségvállalás
A közönség megértésével választ kapunk arra, milyen problémák, aktuális kérdések foglalkoztatják őket, amire mi is reagálhatunk a márkakommunikációnkban. Mielőtt viszont nyilvánosan kiállnánk egy társadalmi probléma mellett, győződjünk meg róla, hogy az egész vállalat egységesen vélekedik a kérdésről! Ha elköteleztük magunkat egy ügy mellett, az időzítésre és a hangvételre is figyelnünk kell, másképp rossz irányt is vehet az üzenetek nem megfelelő kommunikációja. A fogyasztóktól érkező válaszok, visszajelzések irányt adhatnak abban, hogy mi legyen a márkánk következő lépése.
Az E.ON, mint hazánk vezető energiaszolgáltató vállalata, kiváló példa a társadalmi felelősségvállalásra, hiszen több szervezetet támogat, köztük a Bátor Tábort is, amelynek elsődleges célja, hogy súlyosan beteg gyerekeknek és családjuknak nyújtsanak sorsfordító élményeket, erőt, eszközöket az élethez, a gyógyuláshoz.
A kép forrása: Eon.hu
A lista végére érve látható, hogy a fogyasztóközpontúság, a gyors reagálás és a kommunikációs csatornák helyes alkalmazása az, amiket 2021-ben is előtérbe kell helyeznünk márkakommunikációnk során!