2021 vezető közösségi média irányzatai – Második rész

Előző cikkünkben kifejtettük mit jelentenek és miért fontosak az UGC tartalmak, mire figyeljünk a fogyasztókkal kapcsolatban, valamint arra is kitértünk, miért fontos nyomon követni a márkáról szóló mémeket. Most folytatjuk a közösségi médiára vonatkozó top10-es listánkat hasznos tippekkel és példákkal!

Ideje nosztalgiázni

Ahhoz, hogy igazán át tudjuk adni a nosztalgia érzését, különböző demográfiai halmazok alapján kell vizsgálnunk fogyasztóinkat. Fontos figyelembe venni azt a tényt, hogy egy-egy kampány célközönsége is ideális esetben tíz éves korhatáron belül mozog, ehhez jön még a nemi megoszlás és a földrajzi elhelyezkedés. Ahhoz, hogy valószerű legyen a nosztalgia posztunk, elengedhetetlen a történelmi és kulturális háttértudás, valamint a trendelemzés is, mi volt népszerű a 70-es, 80-as, 90-es években? Legyünk kreatívak, használjuk fel a régi zenék dallamait, a márka korábbi, retro dizájnját, hiszen ezek is előhívják a nosztalgikus emlékeket. Abban az esetben, ha influenszert is bevonunk a kommunikációba, érdemes az idősebb korosztályból felkérni egy olyan személyt, aki hitelesen tudja átadni a márka múltra visszatekintő üzenetét.

A Vredestein például régi idők népszerű autóival reflektál a márka kiváló, időtálló abroncsaira.

A kép forrása: Facebook

Beszélgessünk a fogyasztóinkkal!

A márka összes platformját figyelembe véve térképezzük fel az új lehetőségeket a fogyasztókkal való kapcsolódásra! Lágyítsunk a hangunkon, mutassuk meg a márka emberibb oldalát, hiszen a hitelesség által szorosabb kapcsolatot tudunk kialakítani vevőinkkel! Törjük meg a csendet a marketing osztály és az ügyfélszolgálat között, így a két osztály hatékony együttműködése által sokkal több marketing lehetőségünk nyílik meg előttünk!

Szálljunk be a játékba

A csoportok, közösségek minden platformon megtalálják a módját, hogy kapcsolódjanak, legyen az Facebook csoport, rajongói oldal, de akár online játékos közösség. A lényeg, hogy rátaláljunk arra a bázisra, akik demográfiailag megfelelnek a célközönségünknek és gyártsunk egyedi tartalmakat számukra. Igyekezzünk megérteni a csoport összetartó elemeit és azokra alapozzuk a kommunikációnkat! Azonban nem minden platform rendelkezik reklámfelülettel, így kreatívan kell felépíteni a posztokat, hogy hitelesen, de hatásosan jusson el márkánkról az információ a közönséghez.