2021 vezető közösségi média irányzatai – Első rész

Hogyan változnak a digitális marketing trendek, milyen eszközök és platformok lesznek a befutók jövőre?  Ezek a kérdések foglalkoztatnak bennünket, szakembereket. Szerencsére azonban vannak olyan támpontok és tendenciák, melyek segítségével könnyedén megtervezhetjük a jövő évi marketing és közösségi média aktivitásainkat.

Ezúttal 70 élvonalban tevékenykedő marketing szakember fejtette ki véleményét és adott tippeket a Talkwalker és a HubSpot közös felmérése kapcsán, hogy melyek azok a marketingtrendek és eszközök, amikre érdemes 2021-ben is figyelni. A 3 részből álló sorozatunkban kifejtjük a legjobb szakmai tanácsokat, hogy 2021 igazán tartalmas és vezető minőségű legyen.

Az újragondolt tartalmak a márkaismeretség alapkövei

Kezdjük az egyik legnépszerűbb marketingfogással, az úgynevezett UGC/user generated content – más néven felhasználók által generált tartalom kiemelésével, amiről kiderült, hogy 28%-kal nagyobb mértékben növeli a felhasználók márka iránti elköteleződését, mint egy hagyományos márkázott kommunikációs forma. Abban az esetben, ha beépítjük ezt a fajta tartalmat a kommunikációnkba, érdemes nyomon követni a felhasználók által gyártott posztokat, hiszen könnyen vehet negatív irányt is egy-egy ilyen UGC aktivitás. A kép és videó felismerés alkalmazása segítségünkre lehet ebben, hiszen leköveti a közösségi médiás megjelenéseket abban az esetben is, ha a márka közvetlenül nincs megemlítve a tartalom szöveges részében. Ezáltal könnyebben rátalálunk azokra a közösségekre, amelyek elkötelezetten, saját köntösükbe öltöztetik a márka kommunikációs posztjait. Ha hiányosnak találjuk a közösségi médiát érintő stratégiánkat, merészkedjünk új platformokra, mint például a fiatalok által igen kedvelt TikTok-ra, ahol egy jóval kreatívabb, kötetlenebb közönséget érhetünk el üzeneteinkkel.

Fontos a fogyasztóközpontúság

A pandémia idején különösen fontos a válságkezelés és kommunikáció, ezért ne csak a márkánkra és az adott iparra vonatkozó trendeket kövessük, hanem legyünk naprakészek más, a közösségek számára érdekes és aktuális kérdésekben is. Győződjünk meg róla, hogy fogyasztóink miképpen reagálnak márkánk üzeneteire, hiszen a világjárvány miatt folyamatosan és gyorsan változnak az igények. Habár fontos a márkaismeretség elmélyítése, a fogyasztók aktivitását továbbra is a járvány és annak hatásai határozzák meg. Tartalomgyártás esetén alkalmazzuk a ‘4C’ marketingmix (fogyasztó igényei, költség, kényelem, közlés) fogyasztóközpontú felépítését, így könnyebben találunk kapcsolódási pontot a márkánk és a vásárlók között. Foglalkozzunk azokkal a kritikus pontokkal, amiket a pandémia kiélezett: tisztasági előírások betartása, maszkviselés és nem utolsó sorban az érzelmi alapú kötődés kommunikációs kampányokkal. Legyen egy krízistervünk 2021-re, ami felkészíti márkánkat a váratlan fordulatokra is, hiszen nem tudhatjuk, jövőre milyen problémákkal kell szembenéznünk.

Figyeljük a mémeket

Manapság a mémek, mint kommunikációs és önkifejező eszközök a mindennapok részei, így nem kérdés, hogy a márkák szempontjából is fontosak. A legegyszerűbben képfelismerővel bizonyosodhatunk meg arról, hogy a logónk szerepel-e ezekben a humorosabb, népszerű tartalmakban/posztokban. A rendszeres ellenőrzés mellett a márkakommunikációs stratégiában is helyet kaphatnak, hiszen a gyors reagálás a népszerűbb, trendibb posztoknál is kulcsfontosságú. Mielőtt alkalmaznánk egy mémet, 100%-ig biztosnak kell lennünk annak jelentésében, főleg, ha átvitt értelemben is utal valamire. Emellett a jogi előírásokat is figyelembe kell vennünk, hiszen ezek a tartalmak sokszor jogi értelemben feszegetik a határokat.

A Pringles egyik legnépszerűbb mémje, aminek több megjelenése is akad a világhálón:

A képek forrásai:

A folytatásban a nosztalgikus témájú posztokról, a fogyasztókkal folytatott kommunikáció fontosságáról és az online közösségek jelentőségéről fogunk írni.