A Covid-19 és a Tiktok bizonytalan jövője változásokra sarkalja az influencereket

A Tiktok kérdéses jövőjét és jelenlegi bizonytalan helyzetét kihasználva a versenytársak bevetették magukat és hozzáférhetőbb, új videós eszközökkel próbálják átcsábítani a labilis kilátású influenszereket új platormjaikra.

Július óta készülnek lelkileg az influencerek a Tiktok potenciális betiltására Amerikában, éppen miatt érzik szükségesnek az új platformok, mint Triller és Instagram Reels feltérképezését. Bár valószínűleg nem kell tömeges elpártolásra számítani a népszerű videós alkalmazást illetően, hiszen a tulajdonjogokkal kapcsolatos tárgyalások egyelőre nem érintik a felhasználókat, ennek ellenére a versenytársak szükségét érzik a befolyásosabb influenszerek átcsalogatásának a saját helyzetük bebiztosítása érdekében.

“Ami a videós tartalmak színvonalát illeti, az Instagram Reels tartja a mércét a kreatív lehetőségek, tartalmi ajánlások és a közönség elkötelezettségével kapcsolatban. Azonban a Tiktok egyedi algoritmusának és alkotói bázisának elsajátítása önmagában még sok munkát igényel.” – Jelentette ki TJ Leonard, a Storyblocks média portál vezérigazgatója.

A járvány társadalomra gyakorolt hatásával párosulva a TikTok jövője körüli bizonytalanság és zavartság felgyorsította az influenszerek márkákra vonatkozó stratégiáját.

“A Covid megváltoztatta a tartalomgyártás alappilléreit. Kétségbeesetten kutatjuk az online kapcsolatokat, hiszen a valós életbeli kapcsolatfelvétel lehetőségét elvette tőlünk a vírus. A DIY (Do It Yourself) kreatív tartalmak mindig magasan teljesítenek. Az emberek, a cégek és mindenki ki van éhezve az emberi interakcióra, ezáltal a most gyártott tartalmak még őszintébb, egyenesebb, kissé személyesebb hangvételűek, egyszóval emberibbé váltak.” Állítja Leonard.