Márkaismerettség fókuszában a Facebook és az Instagram

A SocialMediaToday vezető szakmai portál közvéleménykutatással térképezte fel, hogy a főbb közösségi média portálok marketing tevékenységei és célkitűzései mennyiben különböznek egymástól. Tény, hogy egy platform jobb esetben több célkitűzésnek is eleget tesz, viszont annál valoszínűbb, hogy van egy fő tevékenység, amiben több a befektetett energia és annak megtérülése is kedvezőbb számokat mutat.

A cikkben négy közösségi médiával kapcsolatos marketing célkitűzést vizsgálnak:

  • Márkaismeret
  • Értékesítési lehetőségek
  • Vevőszolgálat
  • Közösségi szerepvállalás

Két fő platform, a Facebook és az Instagram került fókuszba a kutatás során, mely oldalaknál nem meglepő a márka ismerettség erős jelenléte, tekintettel mindkét platform óriási felhasználói bázisára.

Az Instagram esetében a résztvevők 39%-a állította, hogy a márka ismerettség az  elsődleges céljuk a platformon. Ezzel alátámasztva a feltételezést, hogy a közösségi oldal megfelelő helye lehet a figyelemfelkeltésnek egy új márka bevezetése esetén.

Forrás: Social Media Today 

A Facebook esetében hasonló vezető szerepet játszott a márka ismerettség a szavazatok 30%-ával, ezt követte az értékesítés és annak lehetőségei 26%-kal, majd végezetül a közösségi szerepvállalás tette ki a szavazatok 24%-át.

Forrás: Social Media Today

A közvéleménykutatás eredménye nem meglepő módon azt mutatja, hogy a Facebook és az Instagram portálok hasonló leosztású marketing célokkal rendelkeznek. Érthető, hiszen a két közösségi oldal sok esetben összeköttetésben áll, a felhasználók rendszerint kihasználják a két fiók egymáshoz kapcsolását, ezzel egyfajta átmenetet létrehozva az aktivitások között.