Fogyasztók közel fele megnyerhető számukra releváns hirdetéssel – fontos a buyer persona meghatározása
Nem meglepő következmény a karantén és home office beálltával, hogy a fogyasztók otthon eltöltött ideje megnőtt, ezáltal az online aktivitásuk is arányosan követte ezt a növekedést, főként a tévés programok és a közösségi média platformok terén. A pandémia bekövetkezte óta ez az érték közel duplázódott globális szinten, ami a kontextus szempontjából releváns hirdetések jelentőségét is meghatározta – derült ki a DoubleVerify felméréséből.
Egy korábbi kutatás igen jól szemléltette, hogy a fogyasztók több, mint egyharmada (39%) kényszerült új márkákat és vásárlási metódusokat feltérképezni a pandémia szabta korlátozásokból kifolyólag. Ezt a nyitottságot érdemesek kihasználni a márkák releváns hirdetések elhelyezésével az adott oldalon.
Ha figyelembe vesszük, hogy átlagosan a fogyasztók naponta majd’ 7 órát töltenek tartalom olvasásával, szemben a pandémia előtti átlag időtartammal – ami mindössze 3 óra és 17 perc volt – ez a statisztikai adat a tartalomgyártás és hirdetések készítésénél hasznos információ lehet, hiszen az online figyelem jobban kiélezett, mint bármikor.
Marketing szakemberek tanácsára mielőtt minden forintunkat videó formátumú közösségi média megjelenésekre költjük tartsuk szem előtt a tényt, hogy a szöveges tartalom is legalább anyira jelentős a fogyasztók számára. A DoubleVerify felmérése látványos eredményt mutatott ezzel kapcsolatban, hiszen a megkérdezett fogyasztók 69%-a állította, hogy szívesebben néz meg egy hirdetést, ha annak releváns a kiírása számára. Ebből következik a média elhelyezés kérdése is, ami szintén meghatározó hirdetések esetében. A fogyasztók 67%-a szavaz bizalmat az olyan hirdetéseknek, amik az általuk kedvelt és gyakran látogatott weboldalak és felhasználók oldalain jelennek meg, mint amiket a kevésbé ismert vagy álhírekkel teli oldalakon látnak.
Összességében a felmérés arra hívja fel a figyelmünket, hogy a releváns tartalmú hirdetések kulcsfontosságúak a jelenlegi helyzetben, ezen kívül fontos meghatároznunk a buyer persona személyét, aki nem más, mint az ideális fogyasztó. Ez segítségünkre lehet a hirdetések elhelyezésében és kontextusában is.